onsdag 11 juni 2014

Mod om att stå upp för den du är oavsett...


Jag står och diskuterar med ett par ungdomar kring en bordsplacering. En av dem uttrycker efter ett tag, ursäkta men jag kommer inte att vilja sitta och stirra på mitt juridiska namn hela kvällen. Ok men det blir ju jättekonstigt om vi ska skriva ett annat, uttrycker jag fyrkantigt och står på mig. Hen ger sig inte riktigt och så utbrister kompisen bredvid, men alla vet ju att du kallas för Nisse så det är ju inget konstigt.

Det går en rysning genom mig, för visst har jag anat/ vetat och ej frågat. Så ung och står för sin läggning, och med stöttande kompisar bredvid. Helt klart har jag en hel del att lära och jag är så tacksam att jag fick vara där och då idag! Jag vet att jag emellanåt är tröttsamt konservativ. Tur att det finns fantastiska kompisar och kloka vuxna runt våra ungdomar som stöttar, tillåter och lyfter dem där de är och vill vara. För mig så kommer jag minnas den här dagen länge. Tack Nisse för att du skakade om mig!  

(Nisse har tagit del av detta och heter eg något annat)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar