onsdag 2 oktober 2013

Berätta vad du drömmer om! Ofta och högt!


Hur låter det i dina öron?  som en floskel?
Jag satt på min coachutbildning och denna fras sade utbildarna gärna då och då..
Till slut fastnade den.. Men att testa den, det tog lite tid.. Dels handlar det om mod, även om magkänsla och tajming… För ett par veckor sedan satt jag och pratade med en kollega, en person som gärna berättar saker ur sitt liv, på ett livfullt och inspirerande sätt..

Jag gick på min impuls och sade rakt ut. Du jag skulle gärna vilja träffa dig utanför jobbet och prata =) Absolut , blev svaret! I de läget hade jag inte min firma i tankarna utan mest en trevlig stund.

Vi springer på varandra igen och hon säger, men du säg till om jag kan hjälpa dig med din firma! Vilka vill du vända dig till? Ni vet den där raka ärliga hjälpsamheten från hjärtat? Jag visste att hon hade ett intresse för hemsidor så vi bestämde att vi skulle ses och bolla lite kring min, då jag kände att jag fastnat.

Härom veckan sågs vi! Ett inspirerande möte där tankarna och idéerna flödade.  Jag kom hem med nya uppslag över förväntan! Glad och stolt att jag gick på min magkänsla och vågade berätta om min dröm och vad jag behöver för att nå dit! Nästa gång du står där och tvekar, kör!! Det kanske inte blir det du tänkt dig, det kan bli ännu bättre!
Hur min hemsida ser ut?  www.hertzcoaching.se
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar